Advertisement

Active Sellers
FUN.com
Puzzle Master
Calendars
Things From Another World
Timescape: Loup-Garou de Londres
Timescape: Loup-Garou de Londres
by Solar éditions (2021)
Player Count
1 to 6

Player Ages
12+

Playing Time
1 hour to 1 hour, 30 minutes
Categories
  • Card Game
  • Puzzle
  • Designers
  • Simon Gabillaud
  • Coline Pignat
  • Mechanisms
  • Cooperative Play
  • Storytelling
  • Artists
  • William Bonhotal
  • Family
  • Cities: London
  • Escape Room Games
  • Creatures: Werewolves
  • Misc: Limited replayability
  • Rating: 0/10 from 0 users

    Description

    Timescape, a new collection of escape games, to take you on a supernatural experience outside of space and time... and transport you here to 1888, one night, in the heart of London. Students of quantum physics professor Heinrich Zeist, you have been transported through space and time following a failed teleportation experiment, and, as if that wasn't enough, you learn that you must repair the disasters that your jumps in time cause, in order to be able to return.

    Here you are in 1888, in the heart of London, the full moon has just risen, in front of you a half-wolf, half-man creature is staring at you, you hear the voice of the professor: "Run away, but you will have to undo the curse of the werewolf to be able to return! "Investigate, find ways to fight, don't delay! In the box, you'll find 60 cards to develop the scenario and its surprises, with puzzles to solve collaboratively.

    —description from the publisher (translated)

    Timescape, une nouvelle collection d'escape game, pour vous faire vivre une expérience surnaturelle hors de l'espace et du temps... et vous transporter ici en 1888, une nuit, au coeur de Londres. Elèves du professeur de physique quantique Heinrich Zeist, vous avez été transportés dans l'espace et le temps à la suite d'une expérience de téléportation ratée, et, comme si cela ne suffisait pas, vous apprenez, effet papillon oblige, que vous devez réparer les catastrophes que vos sauts dans le temps entraînent, pour pouvoir revenir.

    Vous voilà en 1888, au coeur de Londres, la pleine lune vient à peine de se lever, face à vous une créature mi-loup, mi-homme darde son regard, vous entendez la voix du professeur : "Fuyez, mais vous devrez défaire la malédiction du loup-garou pour pouvoir revenir ! " Enquêtez, trouvez les moyens de lutter, ne tardez pas ! Dans la boîte, vous trouverez 60 cartes pour développer le scénario et ses suprises, avec des énigmes à résoudre de manière collaborative.

    —description from the publisher

    Game Discussions

    Add Comment

    You need to be logged in to comment.

    Comments (0)

    No comments yet. Be the first!

    Marketplace