Advertisement

Active Sellers
Things From Another World
Puzzle Master
Calendars
FUN.com
Tactical Commander
Tactical Commander
by Trafalgar Editions (2023)
Player Count
2

Player Ages
14+

Playing Time
30 minutes to 3 hours
Categories
  • Card Game
  • Wargame
  • World War II
  • Designers
  • Crisanto Lorente Gonzalez
  • Jose Antonio Luengo
  • Álvaro Luis Sánchez
  • Mechanisms
  • Campaign / Battle Card Driven
  • Simulation
  • Area Control / Area Influence
  • Card Play Conflict Resolution
  • Family
  • Crowdfunding: Kickstarter
  • Country: Germany
  • Country: Russia
  • Admin: Unreleased Games
  • Cities: Kursk (Russia)
  • Rating: 0/10 from 0 users

    Description

    Tactical Commander is a card-based war game, designed to simulate WWII battles at battalion level, commanding your companies on the battlefield.


    Tactical Commander es un juego de guerra basado en cartas, diseñado para simular batallas de la 2GM a nivel batallón, llevando el mando de sus compañías en el campo de batalla.
    __________________________________________

    Phases of the game:

    1st phase to determine the initiative. A dice is thrown and the one that has a higher score begins playing.

    2nd phase of reorganization:
    Replacement of cards and discards.
    Administrative phase (marks)
    Committed to cards.

    3rd aerial phase. Combat.

    4th artillery phase. Combat.

    5th Motion Phase:
    Operational movement (out of map)
    Movement of companies. ( map)
    Movement of sections. (Stacking).
    Logistic movement of transport.
    Overrun (Immobilization of vehicles).

    6th tactical combat phase.
    Body to body combat.

    • The duration of the game can be determined based on one of the following concepts.

    - Victoria points. Get victory the first player who reaches an amount of PDV preset by both players.
    - Limit of shifts of deck of action. Players agree on a shift limit or how many times you can play the deck of action cards. Win the player who gets more PDV.
    - Capture of objectives or hexagons. Win the player who manages to capture all previously agreed objectives or hex-agers.
    - Sudden death. If a player does not have avant-garde units on the tactical map, he will lose the battle immediately.

    COMPONENTS:

    1x Box size 230x220x45mm

    60x German side poker size cards, printed 4/4+laminated

    60x Russian side poker size cards, printed 4/4+laminated

    80x poker size action cards printed at 4/4 + laminated

    4x A5 size Cardstock Sheets, printed black and white

    1x A4 size board, printed at 4/4 + laminated

    3x Sheets of die-cut bookmarks, A4 size printed at 4/4+laminated. DC1.2mm

    2x Rules Booklet (english & spanish), A4 Size, 30 Pages Printed in 4/4 inks. 115 Staple Paper

    4x 6 sided dice


    Secuencia del juego:

    1º Fase para determinar la iniciativa.

    2º Fase de Reorganización:
    Reposición de cartas y descartes.
    Fase administrativa (se eliminan contadores)
    Puesta en juego (se bajan cartas a la mesa)

    3º Fase aérea. Combate aéreo.

    4º Fase de artillería. Combate de artillería.

    5º Fase de Movimiento:
    Movimiento operacional.
    Movimiento de Compañías por el mapa.
    Movimiento de Secciones. (Apilamiento).
    Movimiento logístico de Transportes.
    Arrasamientos. (Inmovilización de Vehículos).

    6º Fase de combate terrestre.
    Combate Cuerpo a Cuerpo

    Condiciones de Victoria:
    La duración de la partida puede determinarse en base a uno de los siguientes conceptos:
    • Puntos de victoria. Consigue la victoria el primer jugador que alcance una cantidad de PdV prefijada por ambos jugadores.
    • Límite de turnos o de mazo de Acción. Los jugadores acuerdan un límite de turnos o cuántas veces se puede jugar el mazo de cartas de Acción. Gana el jugador que consiga más PdV.
    • Captura de objetivos o hexágonos. Gana el jugador que consiga capturar todos los objetivos o hexágonos acordados previamente.
    • Muerte súbita. Si a un jugador no le quedan Unidades de Vanguardia en el mapa táctico, perderá la batalla inmediatamente.

    COMPONENTES:
    CONTROL TÁCTICO:

    1x Caja tamaño 230x220x45mm

    60x cartas tamaño póquer bando alemán, impresas 4/4+laminadas

    60 cartas tamaño póquer bando ruso, impresas 4/4+laminadas

    80 cartas de acción tamaño póquer impresas a 4/4 + laminadas

    4x hojas de cartulina tamaño A5, impresas en blanco y negro

    1x tablero tamaño A4, impreso a 4/4 + plastificado

    3x Hojas de marcadores troqueladas, tamaño A4 impresas a 4/4+laminadas. CC 1,2 mm

    2x libro de reglas (español e inglés), tamaño A4, 30 páginas impresas a 4/4 tintas. 115 papel grapado

    4x dados de 6 caras

    Game Discussions

    Add Comment

    You need to be logged in to comment.

    Comments (0)

    No comments yet. Be the first!

    Marketplace