Advertisement

Active Sellers
Puzzle Master
FUN.com
Calendars
Things From Another World
Spy Guy: Zimowa Przygoda
Spy Guy: Zimowa Przygoda
by Trefl (2023)
Player Count
1 to 4

Player Ages
5+

Playing Time
20 minutes
Categories
  • Real-time
  • Designers
  • Mariusz Majchrowski
  • Mechanisms
  • Cooperative Play
  • TRN-07 Real-Time
  • Artists
  • Micha? Ambrzykowski
  • Kamila Mro?ek-Zieli?ska
  • Family
  • Crime & Mystery
  • Component: Map (City scale)
  • Theme: City
  • Rating: 6/10 from 1 users

    Description

    The pre-Christmas rush is already underway in the city, but Spy Guy has another case to solve! He has to stop Bert as soon as possible before he can get to his machine and use it to steal all the baubles from the city. Will Spy Guy find the clues fast enough to lead him to Bert's trail?

    You take on the role of Spy Guy - a superdetective who upholds law and order in the city. Your task is to catch Bert before he reaches his machine and uses it to steal all the baubles from the town! If you manage to catch up with him - you win!
    To catch Bert, you and Spy Guy must find as many clues as possible hidden throughout the city. The more clues you find, the faster your pawn will catch up with the escaping Bert. The items you need to find are shown on the clue cards.

    Spy Guy Winter Adventure is a co-operative game in which you all direct the movements of the detective. The gameplay consists of a series of alternating turns between Spy Guy and Bert. The game begins with Spy Guy.
    In Spy Guy's turn:
    1. Reveal one clue card from the deck. It indicates the item you must search for on the board this turn.
    2. Turn the hourglass as soon as the card is revealed.
    3. You all look out for the object you are looking for on the board. It will appear in more than one place. If any of you of you manages to spot it, he places a clue marker on it.
    4. When the sand in the hourglass has settled, the search is over! You cannot add any more markers.
    5. Count how many wanted items you have found. Move Spy Guy's pawn the same number of spaces in Bert's direction.

    In Bert's turn, look at the clue card revealed in Spy Guy's turn. Move Bert this many spaces forward (towards the machine) how many shoe marks appear on the card. Then, if Bert has not yet reached his machine, start another round of Spy Guy.

    If Bert reaches the last box on the board, he steals all the baubles from city! Unfortunately, you lose. If Spy Guy manages to catch up with or chase Bert on his way towards the machine, you have successfully caught him and you win!

    —description from the publisher

    W Treflikowie trwa ju? przed?wi?teczna gor?czka, jednak Spy Guy ma do rozwi?zania kolejn? spraw?! Musi jak najszybciej
    powstrzyma? Berta, zanim ten dotrze do swojej maszyny i za jej pomoc? ukradnie wszystkie bombki z Treflikowa. Czy Spy Guy wystarczaj?co szybko znajdzie poszlaki, które naprowadz? go na trop Berta?

    Wcielacie si? w posta? Spy Guya – superdetektywa, który strze?e prawa i porz?dku w Treflikowie. Waszym zadaniem jest z?apanie Berta, zanim ten dotrze do swojej maszyny i za jej pomoc? ukradnie z miasta wszystkie bombki! Je?li zdo?acie go dogoni? – wygrywacie!

    By z?apa? Berta, razem ze Spy Guyem musicie odnale?? jak najwi?cej poszlak poukrywanych w ca?ym mie?cie. Im wi?cej
    ich odnajdziecie, tym szybciej Wasz pionek dogoni ciekaj?cego
    Berta. Przedmioty, które musicie odnale??, umieszczone zosta?y na kartach poszlak.

    Spy Guy Zimowa Przygoda jest gr? kooperacyjn?, w której wszyscy kierujecie ruchami detektywa. Rozgrywka sk?ada si? z serii naprzemiennie wyst?puj?cych po sobie tur Spy Guya i Berta.Gr? rozpoczyna Spy Guy.

    W turze Szpiega:
    1. Ods?o?cie z talii jedn? kart? poszlak. Wskazuje ona przedmiot, którego w tej turze musicie poszuka? na planszy.
    2. Od razu po odkryciu karty obró?cie klepsydr?.
    3. Wszyscy wypatrujecie na planszy poszukiwanego przedmiotu.
    B?dzie wyst?powa? w wi?cej ni? jednym miejscu. Je?eli któremu? z Was uda si? go wypatrzy?, k?adzie na nim znacznik poszlak.
    1. Gdy piasek w klepsydrze si? przesypie, poszukiwania si? ko?cz?! Nie mo?ecie ju? dok?ada? kolejnych znaczników.
    2. Policzcie, ile poszukiwanych przedmiotów uda?o si? Wam znale??.Przesu?cie pionek Spy Guya o tyle samo

    pól w kierunku Berta. Zdejmijcie wszystkie znaczniki poszlak
    z planszy. Je?li Spy Guy nie dogoni? lub nie przegoni? Berta, rozegrajcie tur? Berta.

    W turze Berta spójrzcie na odkryt? w turze Spy Guya kart?
    poszlak. Przesu?cie Berta o tyle pól do przodu (w stron? maszyny), ile ?ladów butów widnieje na karcie. Nast?pnie, je?li Bert nie dotar? jeszcze do swojej maszyny, rozpocznijcie kolejn? tur? Spy Guya.

    Je?li Bert dojdzie do ostatniego pola na planszy, kradnie wszystkie bombki z Treflikowa! Niestety przegrywacie. Je?li Spy Guy zdo?a dogoni? lub przegoni? Berta w jego drodze
    ku maszynie, uda?o Wam si? go z?apa? i wygrywacie!

    —description from the publisher (Polish)

    Game Discussions

    Add Comment

    You need to be logged in to comment.

    Comments (0)

    No comments yet. Be the first!

    Marketplace