Advertisement

Active Sellers
Calendars
FUN.com
Things From Another World
Puzzle Master
Impro: hullunhauska seurapeli
Impro: hullunhauska seurapeli
by Tulenkantajat Oy (2021)
Player Count
3 to 6

Player Ages
16+

Playing Time
45 minutes to 1 hour, 30 minutes
Categories
  • Party Game
  • Humor
  • Mature / Adult
  • Mechanisms
  • Storytelling
  • Line Drawing
  • Acting
  • Action Timer
  • Rating: 5/10 from 1 users

    Description

    The title "Impro: hullunhauska seurapeli" translates from Finnish to "Impro: a crazy fun board game".

    The game combines insightful questions and the pitch-black humor of the therapy world.

    The game is prepared by setting up the game board on the table. The hourglass along with the Psychiatric Hospital card are placed next to the board. The category cards are placed on separate decks on the table. The five different categories: Emotion, Creativity, Mental Health, Self-knowledge and Task.

    The youngest player starts and the game proceeds clockwise. The players move their pawns on the board according to the die and depending on which category they land, they pick a card and read it out loud. The category depicts how the player will execute the card: verbally, artistically, using their body language, facial expressions, or their wild imagination.

    Depending on the correct guesses and/or successful execution of the card, the player and the co-players can move forward on the game board. The die is used in the beginning of one's turn until the homestretch, the rest of the way is moved forward only by completing the categories or guessing right. The player who reaches the finish square first is the winner. If two or more players get to the finish square in the same round, the game ends in a tie.

    —description from publisher (translated)


    IMPRO lautapeli on hullunhauska seurapeli. Pelissä yhdistyy terapiamaailman musta huumori ja oivalluksia herättävät kysymykset sekä tehtävät.

    Peli valmistellaan asettamalla pelilauta pöydälle. Tiimalasi ja Psykiatrinen sairaala-kortti sijoitetaan pelilaudan viereen. Kysymyskortit laitetaan kategorioittain pinoihin pöydälle. Pelissä on viisi eri kategoriaa: Tunne, Luovuus, Mielenterveys, Itsetuntemus ja Tehtävä.

    Nuorin pelaaja aloittaa ja peli jatkuu myötäpäivään. Pelaajat liikuttavat pelinappuloita nopan silmäluvun mukaan ja nostavan sen kategorian kysymyskortin, johon pelinappula päätyy. Pelaaja lukee kysymyskortin ääneen ja noudattaa kategorian mukaisesti kortin ohjeita. Riippuen kategoriasta, pelaaja suorittaa kortin verbaaliikan, taiteellisuuden, kehonkielen, kasvojen ilmeiden tai villin mielikuvituksen avulla.

    Oikeiden vastausten ja menestyksekkäästi suorituksen mukaan pelaajat pääsevät etenemään pelilaudalla. Noppaa käytetään jokaisen pelivuoron alussa, kunnes saavutaan kultaiselle loppusuoralle. Loppusuoralla pelaajat etenevät ainoastaan kategorioita suorittamalla tai vastaamalla oikein. Maaliin ensimmäisenä saapunut pelaaja on voittaja. Jos kaksi tai useampi pelaaja saavuttaa maalin samalla kierroksella, peli päättyy tasapeliin.

    —description from publisher (Finnish)

    Game Discussions

    Add Comment

    You need to be logged in to comment.

    Comments (0)

    No comments yet. Be the first!

    Marketplace