Advertisement

Active Sellers
Things From Another World
FUN.com
Calendars
Puzzle Master
Emporous
Emporous
by (Self-Published) (2020)
Player Count
2 to 4

Player Ages
12+

Playing Time
45 minutes to 1 hour, 30 minutes
Categories
  • Economic
  • Negotiation
  • Ancient
  • Designers
  • Nicolas Martinez-Conde
  • Mechanisms
  • Set Collection
  • Trading
  • ECO-03 Market
  • Artists
  • Rodrigo Manríquez Jara
  • Family
  • Admin: Unreleased Games
  • Digital Implementations: Tabletopia
  • Rating: 0/10 from 0 users

    Description

    "At the heart of the Royal Blue Sea, a position in the Council of the Great City of Menhos, political and economic capital of the Kelonic archipelago is now vacant. The leaders of the smaller islands eagerly seek to obtain that seat by gaining more influence through commerce and production.
    Trofí, the island of fishing and agriculture; Eide, the land of great sawmills; Calkino the island of bronze foundries; Latomeia, the quarry of the high seas; and Krasí, producers of the best grapes; all of them try to gain their place among the families that rule the Council, the capital’s founding families of a long tradition of master craftsmen. In their efforts, the emissaries of these islands can take the advantage of the founding families’ favour they obtain when gaining influence in the city or in exchange for a price."
    "Emporous" tells a story in two chapters, the second one being a more complex option for players who enjoy bluffing and negotiating in a more intense way. We advice to play the First Chapter before proceeding with the Second one, but that's not mandatory.
    In "Emporous" you are the sailing emissary of an island -called "Emporous"- dedicated to raw material production, islands that compete to have the most economic influence in the Capital city, Menhos. As such, you must find the fastest way to acquire influence points by fulfilling contracts, commissioning artisan works and gaining Masteries. The First Chapter of our Story, "Kelonic Islands", is about these struggles.
    The game develops in a series of turns, in which you'll have to make a Trip, choosing whether to "Travel to your Island" to recover all your spent coins and bring back some raw materials your island produces; or to "Travel to the city" to perform one action, such as using your available resources to acquire different ones, to commission artisan works or fulfill your contracts. On the other hand, you can complete your objetives faster if you have the Council’s Seal, which grants you access to the benefits of having the founding families’ favour, Seal which you can obtain by gaining influence in the city or by giving the Council one of your coins.
    The Second Chapter of our Story, "The Council of Menhos" tells the real reasons behind all the changes in the Council, in which our Emporous will get tangled in a more complicated web of relationships with the council and with each other. In this Chapter, you'll have to complete Clandestine Tasks acquired during the game before it's end, while trying to get influence as fast as possible. If you fail to fulfill one or more of these tasks, you'll lose influece for each one of them.
    The graphic design in this game has been specificaly though of and developed for being accessible for people with a colour blindness condition, especially for protanopia and deuteranopia.

    —description from the designer

    "En el corazón del mar Turquí, uno de los asientos del Concejo de la Gran Ciudad de Menhos, capital política y económica del archipiélago Kelonico, ha quedado vacante. Los líderes de las islas más pequeñas buscan ávidamente obtener ese escaño ganando influencia a través del comercio y la producción.
    Trofí, la isla de la pesca y la agricultura; Eide, la tierra de los grandes aserraderos; Calkino la isla de las fundiciones de bronce; Latomeia, la cantera de altamar; y Krasí, productores de la mejor vid; todos intentan ganar un lugar entre las familias que dominan el Concejo, familias fundadoras de la capital y de una larga tradición de maestros artesanos. En sus esfuerzos, los emisarios de estas islas podrán sacar ventaja de los favores de estas familias fundadoras que obtienen al ganar influencia en la ciudad o a cambio de un precio".
    "Emporous" cuenta una historia en dos Capítulos, siendo el segundo una opción más compleja para jugadores que disfrutan el "bluff" y la negociación un poco más intensa. Aconsejamos jugar el Primer Capítulo antes de proceder con el Segundo, aunque ello no es obligatorio.
    En "Emporous" eres el emisario navegante -llamado "Emporous"- de una isla productora de materias primas del archipiélago que compiten por obtener la mayor influencia económica en la ciudad capital, Mehnos. Como tal, deberás buscar la forma más rápida de conseguir puntos de influencia a través de contratos, artesanías y maestrías. El Primer Capítulo de nuestra historia, "Las Islas Kelónicas", se trata de estos esfuerzos.
    El juego se realiza en una serie de turnos de jugador, en que deberás realizar un Viaje, decidiendo entre Viajar a tu Isla a buscar tu producción y recuperar tus monedas, o Viajar a la Ciudad para realizar una acción como usar tus recursos disponibles para adquirir otros, encargar artesanías y cumplir con tus contratos. Por otra parte, podrás completar tus objetivos mucho más rápido si cuentas con el Sello del Concejo que te permite acceder a los beneficios de contar con el favor de las familias influyentes de Menhos, Sello que obtienes cuando ganas influencia en la ciudad o pagando una de tus monedas a las familias fundadoras.
    El Segundo Capítulo de nuestra historia, "El Concejo de Menhos", cuenta las verdaderas razones tras los cambios en le Concejo, en el que nuestros Emporous se verán enredados en una red de relaciones más complicada tanto con el Concejo como con los demás jugadores. En este Capítulo deberás completar Tareas Clandestinas adquiridas durante la partida antes de que ésta termine, mientras intentas conseguir la mayor cantidad de influencia lo más rápido posible. Si no consigues completar una o más de estas Tareas, perderás influencia por cada una de ellas.
    El diseño gráfico de este juego ha sido expresamente pensado y desarrollado para ser accesible para personas con daltonismo, especialmente protanopía y deuteranopía.

    —description from the designer (Spanish)

    Game Discussions

    Add Comment

    You need to be logged in to comment.

    Comments (0)

    No comments yet. Be the first!

    Marketplace

    No listings at the moment.


    Do you own this game?
    Best Sellers
    Board Games





    Latest Searches: winning+ticket | wooden with 6 in middle | pocket monster | vikings the board game | Black series lightsaber | monster high monopoly | La Junta Monopoly | boston+opoly | Tower of kadesh | marble | Android+Netrunner+Future+Proof | Viking | Chico monopoly | Wreck it ralph | the godfather | Rocklin opoly | Hedbaz | Glasses | Outlive underwater | Thibodauxopoly | vinyl chess boards | Descent 2nd edition expansions | waco+opoly | Athens opoly | Mats | tapestry | Pax pamir | Rowing | bathtub+love | drift hunters
    Sitemap: All Categories | All Publishers | All Designers | All Mechanisms | All Artists | All Family
    © 2018-2024 BoardGames.com | Your source for everything to do with Board Games
    All Rights Reserved
    Please note: BoardGames.com will receive commissions from purchases made through links on this page.
    Privacy Policy | Contact Us