Advertisement

Active Sellers
FUN.com
Calendars
Puzzle Master
Things From Another World
Chouette Tambouille !
Chouette Tambouille !
by Hachette Education FR (2021)
Player Count
2 to 5

Player Ages
7+

Playing Time
15 minutes
Categories
  • Educational
  • Designers
  • Adrien Fulda
  • Luc De Bois
  • Mechanisms
  • Press Your Luck
  • Family
  • Food / Cooking
  • Rating: 0/10 from 0 users

    Description

    An educational game to learn how to consume in a healthy and ethical way!

    A fun and innovative educational learning game to :

    Raise students' awareness of the impact of nutrition on their health and the environment.
    Raise their interest in the origin of the products on their plate.
    To exchange and debate about sustainable food, which seeks to respect and preserve the environment and animals without over-consuming.
    To make the pupils actors of their reflection, to help them to verbalize their thoughts and to argue their choices, while stimulating them by the game.

    Each player in turn draws food cards and places them side by side on the table, face up.
    table, face up. He can stop drawing at any time and keep the cards he has drawn.
    cards. He puts them back into his hand or places them face down in front of him.
    The player draws as many cards as he wishes, provided that he does not draw :
    • a Food card from a family already drawn during this round;
    • a Red Zone card.

    In these two cases, the player's turn ends immediately.

    —description from the publisher (translated)

    Un jeu pédagogique pour apprendre à consommer sainement et de manière éthique !

    Un jeu éducatif d’apprentissage ludique et innovant pour :

    Sensibiliser les élèves en douceur à l’ impact de la nutrition sur leur santé et l’environnement .
    Susciter leur intérêt pour l’ origine des produits qu’ils ont dans leur assiette.
    Échanger et débattre autour d’une alimentation durable , qui cherche à respecter et à préserver l’environnement et les animaux sans surconsommer.
    Rendre les élèves acteurs de leur réflexion , les aider à verbaliser leur pensée et à argumenter leurs choix, tout en les stimulant par le jeu.

    Chaque joueur à son tour pioche des cartes Aliment et les pose côte à côte sur la
    table, face visible. Il peut s’arrêter de piocher à tout moment et conserver les cartes
    piochées. Il les range dans sa main ou les pose devant lui, face cachée.
    Le joueur pioche donc autant de cartes qu’il souhaite, à condition de ne pas piocher :
    • une carte Aliment d’une famille déjà piochée lors de ce tour ;
    • une carte Zone rouge.

    Dans ces deux cas, le tour du joueur s’arrête immédiatement.

    —description from the publisher

    Game Discussions

    Add Comment

    You need to be logged in to comment.

    Comments (0)

    No comments yet. Be the first!

    Marketplace