Advertisement
|
Bo?e Igrzysko
DescriptionA spin off from Martin Wallace's design God's Playground features updated artwork and a new rule set for four players. The title is borrowed from book by Norman Davies. The game itself is set in Poland. It covers the period from about 1400 to 1790, which is covered by volume 1 of the two books. From BGN: In GP, players represent families of Polish nobles who are trying to increase their wealth and influence while fending off enemy nations that constantly threaten Poland. The four families are: In each of the four turns of GP, players place markers in five different Polish regions, and in a box representing the Polish national army. Each marker has a number ranging from zero to five which represents the number of nobles that the player is placing in that area. Most actions in the game require a player to remove a noble cube from an area in order to perform an action in that area. Players also have income-generating estates in the different areas of Poland, and these holdings may determine which areas a player is most eager to defend. Each turn, players may raise private armies and use them to strike at the five nations that threaten the different areas of Poland. If a player is successful enough at attacking an enemy nation, then that nation may not have the resources to attack Poland that turn. Later, a roll of four die will determine which enemy nations receive reinforcements, and then enemy nations will take their turn attacking Poland. A successful enemy invasion of Polish territory may result in players losing one or more estates in that region. Bo?e Igrzysko - Dzieje Rzeczpospolitej Szlacheckiej. "Nierz?dem Polska stoi" - nie?le kto? powiedzia?; Gra obejmuje dzieje I Rzeczpospolitej od czasu panowania dynastii Jagiellonów i wojen z Zakonem Krzy?ackim, a? po rozbiory Polski w XVIII wieku. Bo?e Igrzysko zosta?o zaprojektowane dla trzech graczy, lecz posiada równie? wariant dla czterech osób. Ka?dy z graczy wciela si? w rol? przywódcy jednej z g?ównych familii magnackich tamtych czasów. Bia?y kolor odpowiada rodowi Radziwi??ów (herbu Tr?by), czerwony odpowiada Sapiehom (herbu Lis), niebieski Potockim (herbu Pi?awa), a ?ó?ty rodowi Leszczy?skich (herbu Wieniawa). Podczas rozgrywki gracze b?d? musieli szuka? kompromisu pomi?dzy interesem w?asnego rodu, a interesem ca?ej Rzeczpospolitej. Rozgrywka trwa cztery tury, ka?da z nich jest podzielona na kilka etapów i faz. W ka?dej turze Rzeczpospolita b?dzie zmaga?a si? z o?ciennymi pa?stwami, które b?d? próbowa?y dokona? na ni? inwazji. Pó?nocnym granicom Polski zagra?a? b?dzie Zakon Krzy?acki, pó?niej Szwedzi, a na ko?cu zach?anni Prusacy. Z pó?nocnego wschodu grozi? b?dzie coraz wi?ksza pot?ga Rosji. Z po?udniowego wschodu b?d? nadchodzi? nieujarzmieni Tatarzy. By z nimi walczy?, gracze b?d? mogli posi?kowa? si? wojskami kozackimi, te jednak skore s? do buntu. Na po?udniu rozpo?ciera si? muzu?ma?ska pot?ga Imperium Otoma?skiego. Za wojn? z niewiernymi, graczy czeka najwi?ksza chwa?a, b?d? mogli oni nawet i?? na odsiecz Wiednia. Ostatnie o?cienne mocarstwo – Imperium Habsburgów – na pocz?tku gry zachowuje pozorn? neutralno??, jednak próbuje zdominowa? Rzeczypospolit? politycznie. W ostatniej turze Habsburgowie ?ci?gaj? jednak bia?e r?kawiczki i przy??czaj? si? do Rosji i Prus w celu rozebrania Polski. Gracz, jako g?owa magnackiej rodziny, b?dzie dysponowa? rzeszami szlacheckiej klienteli, gotowych do dzia?ania na jego rozkazy. Na pocz?tku ka?dej tury gracze decyduj? gdzie wy?l? pos?usznych im szlachciców. Za ich pomoc? gracze b?d? werbowa? wojska, wysy?a? zbrojne wyprawy, zdobywa? w?adz? na sejmikach ziemskich i przewag? polityczn? na dworze Króla. Szlachcice to najcenniejszy zasób gracza i musi on rozwa?nie z nich korzysta?. Gracz b?dzie czerpa? pieni?dze z latyfundiów, których ilo?? b?dzie móg? zwi?ksza? podczas gry. Zamo?no?? latyfundiów b?dzie zale?a?a tego, czy w prowincji, w którym si? one znajduj?, kwitnie pokój, czy raczej by?a ona ofiar? zagranicznego najazdu. Ziemie ograbione i wyludnione przez Tatarów nie dadz? dochodu porównywalnego z maj?tkami le??cymi w niezrujnowanej wojn? prowincji. Gracze b?d? mogli rozwija? swoje latyfundia gospodarczo, poprzez zatrudnianie zarz?dców a nawet budow? miast. Na presti? rodu wp?ynie s?awa zdobyta w bitwach, nawet je?li toczone wojny nie zawsze b?d? wygrane. Presti? danego rodu b?dzie wzrasta? tak?e dzi?ki fundowaniu miast, kolegiów, powi?kszaniu ilo?ci latyfundiów, wydatkom na dobra luksusowe. Gr? zwyci??y ten gracz, którego ród zdob?dzie najwi?cej punktów presti?u za wymienione wy?ej osi?gni?cia. Komponenty gry: Game DiscussionsAdd CommentYou need to be logged in to comment. Insert Bullet List Please enter at least one item. Item: Item: Item: Item: Item: Insert Numeric List Please enter at least one item. Item: Item: Item: Item: Item: Insert Link Please enter the link of the website Optionally you can add display text Insert Email Please enter the email address Optionally add any display text Insert Image Please enter the link of the image Insert YouTube Video Please enter the link of the video MarketplaceNo listings at the moment. Do you own this game? Click here to list it for sale.
Similar Games
|
Best Sellers
Board Games
|
Comments (0)