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Ars Bellum
Ars Bellum
by (Web published) (2020)
Player Count
2

Player Ages
12+

Playing Time
30 minutes to 1 hour, 30 minutes
Categories
  • Wargame
  • Ancient
  • Print & Play
  • Designers
  • Lionel Liron
  • Mechanisms
  • Hex-and-Counter
  • Artists
  • Lionel Liron
  • Family
  • History: Gallic Wars
  • Player Count: Two Player Only Games
  • Rating: 0/10 from 0 users

    Description

    Relive the great battles of Antiquity and at the head of your army, impose your power on your opponent!

    ARS BELLUM is a game of medium complexity, allowing you to simulate all the battles of antiquity. The mechanics are concentrated on 5 pages of rules, for a 16-page booklet with illustrations and scenarios. The whole is easily learned. This system can be a game of discovery of wargames, but also a system that will satisfy the most seasoned players.

    This game seeks to have the best compromise between historicity (orders of battle, aspect of the units) and playability.

    Players play out the battles of the proposed scenarios, which are descirbed on A4 or A3 maps. Their style is simple and clean. The duration of a game is 1 to 2 hours.

    The units (leaders or combat units) have a movement and combat capability (possibly including firepower) and represent 500 to 1000 or 2000 men depending on the type of unit and the scenario. For some scenarios, these figures are theoretical given the sources (difficult to represent the million men of Darius or Xerxes or others).

    The system is based on the initiative won by players as a result of a die roll and the impact of leaders and/or other modifiers in the scenario.

    In ARS BELLUM, the system is based on the skills of the units, which balance reality and gameplay. These are abilities assigned to units, basic or special, that represent a property or advantage during combat.

    The basic module of the game gives the essential rules and discovery scenarios; the extensions are groupings of scenarios around one or more armies, a historical character, a military campaign.

    —description from the publisher (translated)

    Revivez les grandes batailles de l'Antiquité et à la tête de votre armée, imposez votre puissance à votre adversaire !

    ARS BELLUM est un jeu de complexité moyenne, permettant de simuler toutes les batailles de l’Antiquité. Les mécanismes sont concentrés sur 5 pages de règles, pour un livret comportant 16 pages avec les illustrations et les scénarios. L’ensemble est aisément assimilable. Ce système peut être un jeu de découverte des wargames, mais aussi un système qui satisfera les joueurs les plus aguerris.

    Ce jeu cherche à avoir le meilleur compromis entre historicité (ordres de bataille, aspect des unités) et jouabilité.

    Les joueurs livrent les batailles des scénarios proposés sur des cartes A4 ou A3 maximum. Leur style est simple, propre. La durée d’une partie est d’1 à 2h.

    Les unités (chefs ou de combat) ont une capacité de mouvement et de combat (regroupant éventuellement celle de tir) et représentent 500 à 1000 ou 2000 hommes suivant le type d’unités et le scénario. Pour certains scénarios, ces chiffres sont théoriques compte tenu des sources (difficiles de représenter le million d’hommes de Darius ou Xerxès ou autres).

    Le système est basé sur l’initiative conquise par les joueurs suite à un jet de dé et à l’impact des chefs et/ou autre modificateur dans le scénario.

    Dans ARS BELLUM, le système s’appuie sur les compétences des unités qui amènent respect de la réalité et particularité ludique. Ce sont des capacités attribuées aux unités, de base ou particulières et qui représentent une propriété ou un avantage durant le combat.

    Le module de base du jeu donne l’essentiel des règles et les scénarios de découverte ; les extensions sont des regroupements de scénarios autour d’une ou plusieurs armées, d’un personnage historique, d’une campagne militaire.

    —description from the publisher

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